Bring runde 2 - #Trondheim 4 av 6 mulige poeng

Sist oppdatert 09.12.2018 kl.15.55

Gjerpen, Strindheim og Orkanger var lagene som skulle bryne seg på "Fair play laget" NIF jenter 02

Bring runde 2 - #Trondheim 4 av 6 mulige poeng
Foto cred til: T. Rosenberg, JR

Trønderne hadde kallet inn til folkefest i CSK Arena. Nordstrandsjentene kom med full poengscore fra forrige runde, og så muligheten for å kunne hente hjem ytterligere 6 poeng denne runden:

Kamp 1 - NIF 33 - Orkanger 14

Jentene var heltente fra start og spilte et knalltøft forsvar. Orkanger hadde ingen ting å stille opp med når NIF satt fart på spill og kontringer. Fikk en solid ledelse til 2. Omgang 16-8.

Trykket ble holdt opp gjennom hele 2. omgang og det ble en fin anledning til å få alle spillerne igang. Jentene kontrolloerte kampen og viste både spillerglede og Fair play. Annine vant det grønne kortet, og Nora Lilleng ble BB.

Kamp 2 NIF 22 - Strindheim 25

Strindheim gikk på et tap i sin første kamp mot gjerpen, og hadde sett NIF kjøre over Orkanger i sin første kamp. Hjemmelaget gikk ut med høyt tempo og presset NIF fra start. Jevn kamp, men Strindheim lå hele tiden med en liten føring på kampen. En storvokst strekspiller på Strindheim lagde dobbel trøbbel, med en serie med blokkering av NIF sine skyttere samt enorm rekkevidde på mottak av baller i anggrep.

Kampen stod og vippet midtveis i andre omgang, men nok en gang så klarte hjemmelaget å rykke noen få mål ifra. En spennende match jentene kjempet for, men aldri klarte å snu til sin kontroll.

Denne kampen var det Johanne Jensen som vant det Grønne kortet, og Silje Alvestad ble Nordstrand sin beste spiller. Gratulerer.

Kamp 3 NIF 24 - Gjerpen 18

Siste kampen denne runden ble spilt mot rundens ubeseirede lag. Gjerpen hadde med seg sier med 27-22 mot Strindheim og 25-21 mot Orkanger, men hadde åpenbart nærver forran kampen mot NIF.
Full tenning som i kampen mot Orkanger, og et solid målvaktspill frustrerte Gjerpen som ble hengende raskt bakpå. Ingen av Gjerpens profiler klarte å stå fram, og NIF holdt trykket oppe og motstander på avstand. Tross bortebane, så fikk til og med NIF alle guttelagene i hallen på sin side og ble heiet fram til en velfortjent seier. Gratulerer med en flott helg og mye god håndball:

Grønt kort: Nora B. Lilleng
Banens beste: Sussan Holmen Grønbech

Neste Bring runde går til Bergen i starten av Januar.