Bringrunde #4 - En seier, en uavgjort og et tap på hjemmearrangementet i Nordstrand Arena

Publisert 03.02.2019 kl.16.20

Det yret av håndball interesserte mennesker på helgens hjemmekamper. Store og små hadde møtt opp for å backe jentene i den nest siste runden av innledende seriespill i Bring

Bringrunde #4 - En seier, en uavgjort og et tap på hjemmearrangementet  i Nordstrand Arena

Rammen rundt Bring var full arenabane, speaker og musikk. Dette var en avgjørende runde der NIF burde ta med seg 6 poeng for å være mer sikre på å komme til Bring sluttspillet.

Kamp 1 - NIF 33 - LFH09 22

Nordstrand gikk ut med full gass og tok ledelsen 6-1. Tempoet ebbet noe ut og LFH09 hentet inne mye av målene til 9-7. 14 -13 stod det til pause.

2. Omgang fortsatte jevnt i 10 minutter før Nordstrand tok tak i kampen igjen og løp fra motspillerne. Vant til slutt komfortabelt 33-22.

• BB - Nora B. Lilleng

Kamp 2 - NIF 22 - Storhamar 25

Helgens høydepunkt skulle være kampen mot Storhamar. NIF kommer litt tungt ut og blir raskt hengende litt bakpå. Kjemper seg inn igjen, men Storhamar står solid i forsvar og nif jentene har store problemer med å få slått hull på muren. Uansett hva som ble forsøkt så ble Storhamar et knepp for gode.

• BB - Celine Amundsen
  • Grønt kort - Johanne Jensen

Kamp 3 - NIF 24 - Sjetne 24

Lagene fulgte hverandre tett de ti første minuttene av kampen, før Sjetne giret om og tok ledelsen 13-7 når det kun stod igjen 5 minutter av første omgang. Nordstrand kjempet seg på ny inn noen mål, men Sjetne ledet fortsatt 15-10 til pause. 2. omgang startet med en ny kalddusj og Sjetne ledet med 7 mål. Så startet NIF en utrolig opphenting med mange kontringer og stor fart. 2 av Sjetne sine mest toneangivende spillere får rødt kort, og 8 minutter ut i omgangen så er det 19-19. Et minutt igjen av kampen, og stillingen er 24-24 og Sjetne får straffekast. Celine redder og det tas time out med 20 sekunder igjen og NIF sin ball. Sjetne klarer å motstå siste trykket til NIF og det sikres 1 poeng i den siste kampen denne runden.

• Tiril B. Rosenberg
  • Grønt kort - Sara Notto

Vi gratulerer jentene med flott innsats og ønsker lykke til i siste runde i Lillehammer.

En stor takk til speaker, klubben og forledre som bistod for å gjøre dette til en flott idrettshelg for lagene.

1bring-nif-hvit