A-sluttspill, pokal og masse morro er oppsummeringen fra årets Fredrikstadcup

Sist oppdatert 24.05.2018 kl.21.38

Etter en tøff oppkjøringsperiode struttet jentene av selvtillit og energi i årets største håndballfest. 2 lag som presterte både på og utenfor banen.

A-sluttspill, pokal og masse morro er oppsummeringen fra årets Fredrikstadcup

Nordstrand hadde i årets Fredrikstadcup meldt opp 2 lag. Et i Jenter 15 og et i jenter 16. Innledende gruppespill så vant J15 alle sine kamper og hadde solide 86-26 i målforskjell. Jenter 16 møtte tøff motstand, men tok en sterk 2 plass i puljen med 2 seiere og en uavgjort / tap.

Jenter 16: A sluttspill

Møtte i 1/4 finalen Rolvsøy. Ble tap 11-17

Jenter 15: A sluttspill

Møtte i 1/8 dels finalen Eidsvoll som ble måkt av banen med 23-11

Møtte i 1/4 finalen et tøft Grane Arendal lag. Ble en spennende kamp der nordstrand vant 15-13

Møtte i Semi finalen Konnerud. Nok en tøff og tett kamp, men også her klarte NIF jentene med god utholdenhet og styrke å sikre seieren 13-11

I finalen ble det lokal laget Kråkerøy som ble for tøffe. Resultatet ble 10-15 og NIF jentene hadde kjempet seg til en fantastisk Sølv plass.

Cupen har vist at jentene er i støtet og klare for videre oppkjøring mot neste sesong og ikke minst en stor og spennende cup i Gøteborg i Juli, Partille Cup.

Fredrikstad Cup kåret også Nordstrand til årets klubb, her også representert med NIF Jenter 02: