Marginer avgjorde på Nadderud

Publisert 30.08.2019 kl.10.27

(Stabæk-Nordstrand 2-0) Et ungt Nordstrand var hyggelig nære å ta med seg noe fra et tøft møte på Nadderud.

Marginer avgjorde på Nadderud
Bjørn Martin Kristensen og junior elite spilte en sterk kamp mot Stabæk.

Junior Elite tapte til slutt 2-0 for Stabæk på Nadderud. Men bak resultatet var det en prestasjon å være stolte over.

For mens Nordstrand stilte ungt og litt skadeplaget, hadde hjemmelaget mobilisert for å sette oppkomlingene på plass. I vårmatchen leverte de hvite og blå en glitrende forestilling da eliteserieklubben ble sendt hjem med 0-3. Det var åpenbart at det ikke skulle gjentas.

Vår gamle storskårer Younes Amer var blant mange sterke spillere Stabæk mønstret, men mot det unge Nordstrand-laget møtte de sterk motstand. Og det var helt marginale avgjørelser som til slutt vippet kampen i vertenes favør.

Et straffespark etter 70 minutter ble satt i kassa av Magnus Lundal - som har fått debuten for Stabæks A-lag. Sammen mann punkterte kampen på overtid med nok en skåring. Men i mellomtiden ble Nordstrand også snytt for et soleklart straffespark da Subhan Shakoor ble offer for en strak to-beinstakling inne i motsatt 16-felt etter 85 spilte. Både videoen fra kampen og de med Nordstrand-briller mente nok at den straffesituasjonen var klarere enn den Stabæk fikk uttelling på.

Også tidlig i første omgang var det en meget omstridt situasjon som kunne endret kampbildet. En meget kvikk Bjørn Martin Kristensen fosset mot Stabæk-målet, ble holdt kraftig igjen i en åpenbar Proffesional fail som var eneste måte å hindre han i å komme alene med keeper. Dommer lot spilte gå ved å bruke fordelsparagrafen, men angrepet endte uten tellende resultat, før Stabæk-forsvareren fikk se det gule. La oss kalle det oransje i alle fall.

Så er det uten tvil Stabæk som er det førende laget, mer og mer jo lengre kampen varer, men de store målsjansene uteble mot et aggressivt og godt Nordstrand-lag helt til straffesparket ble tildelt.

Juniorgutta røk 2-0, Stabæk fikk sin revansje, men prestasjonen bak var gutta stolte av etterpå - og det har de grunn til. Dette var en juniorkamp på meget høyt nivå, der både tempo og duellspill er noe av det bedre juniorlaget har levert denne sesongen.