Uavgjort på Briskeby

Sist oppdatert 26.04.2019 kl.7.53

(HamKam-Nordstrand 1-1) Junior Elite møtte et HamKam i full fart i serieåpningen i Interkrets A, men klarte å utlikne på Hamar.

Uavgjort på Briskeby
Subhan Shakoor, Thomas Helgheim og Herman Harsem måtte i full spurt for å få med seg poeng mot HamKam.

Et meget spennende oppgjør på Briskeby endte med poengdeling og en goal til hvert lag.

HamKam satte opp et voldsomt tempo fra start og presset Nordstrand-gutta de første 10-15 minuttene. Bare 8 minutter var spilt da de laget en vakker skåring. Da hadde de allerede også truffet stolpen.

Men våre gutter er laget av stål. Sakte men sikkert kjempet det unge og relativt urutinerte Interkrets A-laget seg inn i kampen, og da Endrias Nikedimos satte 1-1 etter 35 hadde vi allerede hatt et par store målsjanser uten uttelling. Våre to 02-spisser Endrias og Bjørn Martin Kristensen gjorde en glimrende kamp og var fryktelig nære å få flere skåringer.

To gode keepere hadde begge matchvinnerredninger i løpet av 90 fartsfyllte minutter. Dermed ble det aldri noe seiersmål i andre omgang.

Vår egen Andreas Amundsen hadde en fantastisk reaksjonsredning på en heading fra kort hold ti minutter før slutt og viste ellers solid keeperspill og spesielt at han har tatt steg i feltarbeidet i vinter.

I motsatt ende av banen hadde Lamin Kanyi den aller største, også cirka 10 minutter før slutt, da han ble spilt helt fri, men fikk en dårlig touch og en sterk HamKam-målvakt gjorde seg ekstra stor.

Begge lag satt nok etter kampen med en følelse av å kunne ha vunnet, men samtidig litt lettelse over ikke å ha tapt.

Se hva HamKam skriver om kampen:

- Det er en god fotballkamp i høyt tempo mellom to gode lag. Ikke minst viste den våre mange nye unge spillere hvor lista ligger for å få poeng i Interkrets A, sier en relativt godt fornøyd Nordstrand-trener Lars Bache.

Neste torsdag er det årets første hjemmekamp på Niffen kl 18.30 - mot et Stabæk som slo Vålerenga hele 6-3 i første runde, med vår gamle helt Younes Amer i en av hovedrollene.

Møt opp og se topp norsk juniorfotball og hei våre gutter fram mot nye mål.