Klare for 3. NM-runde

Publisert 29.05.2017 kl.11.08

(Nordstrand-Lørenskog 4-2) Juniorlaget leverte varene og gikk greit videre til 3. runde i Norgesmesterskapet.

Klare for 3. NM-runde
Juniorkaptein Magnus Aaløkken satte tre goaler i NM-kampen mot Lørenskog.

Juniorlaget var konsentrerte og gode og hadde i realiteten avgjort NM-kampen mot Lørenskog allerede til pause søndag.

Det var en god prestasjon. Gutta hadde laget hakkemat av gårsdagens motstander i serien, og undervurdering var en fare. Det var også all mulig grunn til å tro at gjestene hadde seriekampen i friskt minne, og ville ta sine forholdsregler.

Et tålmodig og konsentrert juniorlag var skjerpet fra start, og etter 25 minutter satt 1-0. Magnus Aaløkken gjorde som så mange ganger før, hamret ballen i mål da muligheten bød seg. Sju minutter før pause doblet kapteinen ledelsen. Og Nordstrand-juniorene bare fortsatte å male på. Dagens lekreste goal kom i minuttet før pausen, da en rekke spillere var involvert i et langt og presist angrep, som endte med at Tormod Simonsen skjøt ballen utagbart inn til en meget komfortabel 3-0 ledelse halvveis.

I pausen ble det innprentet at man ikke skulle slippe seg ned, men fortsette i samme stim. Og det var svært nære på flere fine angrep i starten av andre omgang. Plutselig laget i stedet Lørenskog 1-3, men det tok ikke mange minuttene før Magnus igjen hadde sørget for tremålsledelse.

Den siste halvtimen ble det foretatt mange bytter, bein ble spart, og hele troppen fikk en solid opplevelse av å bidra. Noe av rytmen forsvant naturlig nok med så mange plasskifter, det er veldig vanlig, men det var noe tilfeldig at det var gjestene og ikke Nordstrand som fikk sette kampens siste mål.

En proff og god gjennomføring av en kamp som medfører at de hvite og blå for første gang på mange år er med i det gode selskap når 3. runde i NM spilles 25. juni. Der venter det nok en langt tøffere utfordring.

Det er ikke tid til å hvile på laurbærene. Allerede torsdag kommer serietoer Lyn til Niffen for å måle krefter med våre serieledende gutter.