Kan han inspirere juniorlaget?

Publisert 14.05.2016 kl.10.01

(Bærum-Nordstrand 4-0) Forsvarsfeilene florerte igjen da juniorgutta ble banket opp i Sandvika. Nå trengs tøffe gutter på banen.

Kan han inspirere juniorlaget?
Hvem av juniorspillerne vil gå i krigen som legenden Winnie Jones? Her med balletak på Paul Gazza Gascoigne.

Det er samling i bånn for juniorlaget. Fredag kveld var matchen over før den hadde begynt da hjemmesterke Bærum utnyttet feilene Nordstrands håpefulle gjorde. Begge (!) omgangene startet med to baklengsmål, som sist også noen av den tragikomiske sorten. Dagen derpå kan juniorene velge om de skal le eller gråte, trolig er det best å gjøre begge deler.

- Hvordan vi enn snur og vender på det, har det blitt seks strake tap i serien. Det påvirker naturligvis selvtilliten, sier trener Lars Richard Bache. Mot Bærum sto det 2-0 før kampen var i gang.

- Så er det viktig for gutta å huske at vi omtrent en hel omgang deretter spiller 0-0, sier han.

Med fornyet guts gikk gutta ut etter hvilen. Da gikk det dessverre enda raskere. På tre minutter hadde vi blitt vitne til to giganttabber. Dermed fikk gutta aldri muligheten til å undersøke om det var en sjanse for å bli med i kampen. At de hvite og blå i nye 45 minutter på stillingen 0-4 faktisk holdt jobben oppe og gjentok 0-0 omgangen, skal gutta ha ros for.

- Det skal de ta med seg. For det finnes bare en vei ut av uføret. Det er steinhard jobbing. Treningskulturen i gruppa er sterk, humøret og smilet har ikke blitt borte. Og det er ingenting annet å gjøre enn å fortsette der. Det er mitt ansvar å sørge for det. Akkurat nå er det mange som kjenner på at det ikke går deres vei. Men en ting er sikkert; det er at det er fryktelig vanskelig å være god hvis de rundt deg ikke fungerer. Det er et VI som må løfte laget. Og det er en hel gjeng med JEG som må gå foran for å vise de andre hvordan man gjør det, sier treneren.

Juniorspillerne var ikke født da, men kanskje kan de lese seg opp på hvordan tennisbanen Wimbledon ble best i England i fotball. Stikkordet var knallhard jobbing.