Junior Elite klare for NM

Publisert 27.06.2019 kl.15.25

Juniorgutta har landet i Sogndal og forbereder seg til NM-kampen på Fosshaugane

Junior Elite klare for NM
Henrik Tangen og Thomas Helgheim er ‘klare’ for cupeventyr på Gardermoen i morges

Klokka 17.00 i ettermiddag blåses det i gang på Fosshaugane i NM-kampen mellom regjerende Norgesmester Sogndal og våre unge håpefulle. Nordstrand-gutta var oppe 05.30 og var i ulik forfatning på Gardermoen. Men nå har laget landet i saftbygda og fått frokost.

Dagen tilbringes på et hotell i byen, hvor de kan slappe av og gå ut og ‘gjøre’ et Sogndal badet i sol. Laget har vært noe preget av småskader etter en lang sesong, men de fleste er friskmeldt til kampen i dag. Det blir imidlertid en tøff oppgave som venter.

Sogndal vant NM i fjor etter seier over Rosenborg i finalen og ble også nordiske mestre så sent som i november. Blant spillerne Nordstrand-gutta møter finnes både en norsk U19 og en nigeriansk U20 landslagsspiller. Alle med Nordstrand-hjerte vet imidlertid at vårt eget junior elite-lag også kan ta fram store prestasjoner, så vi krysser fingre for at det skjer på Vestlandet i ettermiddag.

Heia Nordstrand