Jr Elite på tabelltopp

Publisert 03.05.2019 kl.14.30

(Follo-Nordstrand 1-2) Juniorgutta kontrollerte hjem kampen borte mot Follo og har fått en flott start på sesongen.

Jr Elite på tabelltopp
Subhan Shakoor og kompisene hans hadde god kontroll på bunnlaget Follo i går.

Rasmus Eggen Vinge og Bjørn Martin Kristensen laget ett mål i hver sin omgang, og bakover skjedde det absolutt ingenting. Ikke før på overtid kom Follo sin første målsjanse, men den satte de til gjengjeld knallhardt i nettet utagbart for Filipe Marques Amador som voktet buret denne kvelden. Spennende ble det likevel ikke siden dommeren blåste av sekunder etter reduseringen.

Follo kom til kampen med null poeng, og viste ikke allverden for sine hjemmetilskuere. Nordstrand-gutta leverte heller ingen toppkamp, men de var konsentrerte, tålmodige og disiplinerte og utnyttet mulighetene da de bød seg. Tempoet i kampen var til tider ganske lavt, men da våre unge menn satte fart på så skjedde det nok til at 2-0 gjerne kunne kommet tidligere, og det hadde nok ikke vært så mye å si på om kampens siste skåring hadde kommet motsatt vei av hva den gjorde heller.

Viktigst var det at tabellen viser sju Nordstrand-poeng etter tre kamper, og dermed har generasjonsskiftet i Junior Elite-laget vårt inntil videre gått ganske smertefritt så langt. Det er en hardtarbeidende gjeng, som legger ned kilometere både i kamp, på trening og på dugnader, som alt må til for at bygda kan ha et lag på så høyt nivå.

Siden Sarpsborg 08 og Lillestrøm hadde spillefri, to lag som begge står med to strake seirer hittil, så ligger faktisk juniorgutta våre helt øverst på Interkrets A-tabellen noen dager.

16. mai bør alle Nordstrand-fans kjenne sin besøkelsestid og starte feiringen av nasjonaldag og langhelg med neste serierunde i Interkrets A. Da kommer tradisjonsrike Fredrikstad på besøk på Niffen.