"Bra men" for juniorlaget

Publisert 22.05.2016 kl.13.22

(NIF-HamKam 1-3) Juniorgutta spilte bra, ledet, men laget straffe og fikk utvisning.

'Bra men' for juniorlaget
16 år gamle Per Stenseth var en av hele seks 99-gutter på banen fra start mot HamKam.

Murphys lov slo til for juniorlaget hjemme mot HamKam. Da det endelig så ut til å gå vår vei, gjorde det ikke det likevel. Med hele seks førsteårsgutter fra start viste gutta at de både ville og kunne. Og da Magnus Aaløkken laget 1-0 etter 25 minutter var det fortjent. En lekker skåring der hedmarkingenes forsvar ble gjort til statister og målvakten var sjanseløs.

Men det er noe med et lag som har møtt motgang og bare nesten vært gode nok. For fem minutter før pause laget Jacob Stubberud straffespark som supertalentet Markus Solbakken satte sikkert, og etter pause tok det ikke mange minuttene før dommeren mente Lars Sønsterud fortjente ikke bare ett, men to gule kort, og dermed ble det nesten en hel omgang i undertall for Nordstrands håpefulle. Daniel Willumsen satte deretter en stor sjanse like over målet til gjestene, før HamKam satte et frispark rett i kassa bak Kristian Tveitstøl som sesongdebuterte fra start etter lang tids skade, og punkterte kampen kvarteret før slutt da Aleksander Berg mistet ballen på egen halvdel.

Rett nok satte gutta to (!) fine goaler de siste ti minuttene, men begge ble vinket ned for offside. Det var også hårfint, men kanskje representativt for denne kvelden.

Det unge Nordstrand-laget skal imidlertid ta med seg mye positivt bak resultatet. At HamKam står med 18 og vi med 3 poeng så langt sier litt om kvalitet og litt om marginer. Begge deler skal vi jobbe for at bikker i vår favør etter hvert.