Fantastiske resultater for G2004 i Arvika!!

Publisert 16.06.2015 kl.22.30

Takk for en fantastisk helg i Arvika. En helg full av godt spill og mye spenning. Alle tre lagene var blant de fire beste i årgangen!

Fantastiske resultater for G2004 i Arvika!!

Etter å ha hatt begge deltagende lag i semifinalen i fjor, med 1. og 3. plass i fjorårets turnering var det ikke fritt for at det var en spent gjeng med spillere som reiste over til Arvika også i år. Alle var klar over at konkurransen i år ville bli mye tøffere med i alt 28 deltagende lag i G2004, hvorav tre lag fra Nordstrand. Det er vel ikke noen overraskelse at det også var en spent trenergruppe som samlet troppene fredags morgen for de første kampene i innledende gruppespill.

Spenningen blant spillerne ble raskt tatt ut i strålende fotball med høy intensitet og tikk-takk spill. Etter ferdigspilte kamper på fredag var det tid for å diskutere når vi skulle ha ro i gymsalen på kvelden. Fra trenernes side ble det foreslått ro og soving kl. 21:30, noe som ble møtt med massive protester fra spillerne - de skulle prestere også på lørdagen og ønsket ro senest kl. 21:00. Snakk om en dedikert gjeng som har forstått at hvile også er viktig for å prestere!!!!

På lørdagen fungerte også spillet meget bra og alle lagene gikk videre til A-sluttspillet. En prestasjon i seg selv. De passerte også 1/8-delsfinalene greit på lørdags ettermiddag. Det var derved duket for bespisning på byens lokale pizzarestaurant med alle tre lagene klare for kvartfinale! I utgangspunktet er det jo litt naturstridig at en årgang skal få med alle sine tre lag til en kvartfinale. Slikt bli det god stemning av både blant spillere, foreldre og trenere.

3patopp

Søndags morgen var det en tent gjeng som stilte på stadion for å spille ball. To av lagene spilte først og kunne derved se det siste laget i deres kvartfinale. Etter to spennende kamper var både NIF1 og NIF3 klare for semifinalen - var det mulig at alle lagene kunne klare det? I samlet tropp stilte vi opp på finalebanen, G-plan, for å følge NIF2 sin kvartfinalekamp. Med en strålende heiagjeng på tribunen tok det ikke lange tiden før Nordstrand hadde tatt ledelsen ved en utsøkt flikk over keeperen til motstanderen etter et frispark. Stor jubel på banen og sidelinjen, det ble også observert en trener med tårer som kom uforvarende i ren glede. Det hele endte med 6-0 seier og alle TRE LAG I SEMIFINALEN!!!!! For en gjeng!!!! Er dette virkelig mulig? Det tror vi også at andre lag / turneringsledelsen tenkte for våre spillere ble flere ganger under turneringen kontrollert i forhold til at vi ikke benyttet samme spillere på flere lag - noe vi selvfølgelig ikke ville gjort.

I semifinalene ble det NIF1 - NIF2 og NIF3 - Kråkerøy. Nordstrand mot Nordstrand ble innledet med 28 Nordstrandsspillere samlet i midtsirkelen før kamp med Nordstrandsropet gjallende over banene. Den jevnspilte semifinalen endte med 4-2 seier til NIF2 og finale. NIF-3 tapte dessverre mot Kråkerøy. Selve finalen ble intensiv og tøff. NIF2 åpnet med spill av meget høy klasse og rundspilte til tider motstanderen uten at de mange store sjansene gav uttelling. Dessverre endte det det hele med 3-2 tap - det er ikke alltid man føler at fotballen er rettferdig. Samlet sett er det imidlertid all grunn for spillerne å være meget stolte, med tre deltagende lag og 2 plass og to 3 plasser og derved tre pokaler med seg hjem til Nordstrand. Det hadde ikke vært mulig uten barnas egne holdninger i forhold til hva som skal til for å prestere og gleden ved å trene.

Når vi også registrerer at det rett og slett er en stor vennegjeng som oppfører seg eksemplarisk på tur er det fantastisk. Sosialiseringen går hele tiden på tvers av lag, skoler og den vanlige sosiale omgangskrets. Vi har i tillegg en engasjert foreldregruppe, noe som i høyeste grad bidrar til å skape trygghet og gode opplevelser for barna. En ekstra stor takk til de foreldrene som bodde på skolen sammen med spillerne.

For en gjeng!!!!!!

Trenerne