Tidligere OBOS-liga spiller til A-laget

Publisert 18.01.2017 kl.16.36

Shaker Jaghori og tidligere OBOS-liga spiller Christer Jensen er gutter med ambisjoner som har valgt Nordstrand som sin nye klubb.

Tidligere OBOS-liga spiller til A-laget
Shaker Jaghori og Christer Jensen klare for NIF-trøya

De to nysigneringene våre har også blitt utfordret med 3 kjappe spørsmål.

SHAKER JAGHORI
Født: 1991
Posisjon: Midtbane
Tidligere klubb: Mysen, Hasle/Løren, Vålerenga og Lommedalen

1: Hvorfor valgte du Nordstrand
Jeg valgte Nordstrand av flere grunner. Det virker som en sulten gjeng som vil opp og frem og som jeg vil være en del av. Tross 4. divisjonsnivå så føler jeg at trenere og spillere opptrer profesjonelt, det er viktig for meg. Jeg kjenner også et par av spillerene fra før, noe som gjorde valget enklere.

2: Hva er dine ambisjoner i år?
Mine individuelle ambisjoner for i år er å komme meg i toppform slik at jeg kan bidra med assister og mål for laget. Jeg ser på meg selv som en vinner og forventer også med den spillerstallen vi har, at vi skal bli vanskelige å slå i år.

3: Hva er dine styrker på banen?
Mine største styrker er pasningsfoten og roen med ball, om jeg er i form og skadefri så vet jeg at det blir vanskelig og stoppe meg.

CHRISTER JENSEN
Født: 1990
Posisjon: Midtbane
Tidligere klubb: Vålerenga, Stabæk, Moss, Strømmen, Hamkam, Grorud

1: Hvorfor valgte du Nordstrand
Etter en pause fra fotballen var jeg på utkikk etter et lag med ambisjoner som prøver å spille attraktiv fotball. Samtidig var det viktig med et godt samhold og miljø, og da var Nordstrand et godt alternativ.

2: Hva er dine ambisjoner i år?
For meg er opprykk eneste alternativ. Med en bra sesongoppkjøring skal det være gode sjanser for å klare det.

3: Hva er dine styrker på banen?
Mine styrker på banen ligger i det offensive, hvor jeg kan bidra med hurtighet, teknikk og en bra pasningsfot. Etter flere år med spill i høyere divisjoner vil jeg også ta med mye rutine inn i laget.

Thomas Holm har følgende kommentarer til sine nye spillere:

"Shaker kjente jeg ikke så godt før han kom, men har vist seg frem på trening. Han har god teknikk, en fin pasningsfot og han er også en veldig hyggelig gutt som har glidd fint inn i gruppa. Det handler om å komme seg i ordentlig form for Shaker også, men den vil komme. Vi har fortsatt mange uker igjen med hard jobbing."

"Christer er en spiller som har prestert på et høyere nivå over tid og som vil forsterke oss. Med 39 kamper for Strømmen i OBOS-ligaen og rundt 100 kamper i 2. divisjon sier det seg selv at han vil forsterke oss og forhåpentligvis har han mye å lære bort til våre unggutter. Han har mange kvaliteter, målfarlig, en fin fot, fotballklok og ikke minst en veldig sympatisk gutt som vi er veldig fornøyd med å få inn i gruppa. I tillegg har han mye rutine til tross for at han bare er 27 år. Nå handler det bare om å komme seg i form for Christer."

Vi er veldig fornøyde med å få inn disse gutta i troppen!