Mistet to poeng på overtid

Publisert 13.08.2016 kl.21.25

Nordstrand ledet 3-0 etter en drøy halvtime i Sarpsborg, men så sovnet man helt og gav initiativet til Sarpsborg fk.

Mistet to poeng på overtid
Eikeland scoret NIFs tredje mål på en nydelig heading

Det startet veldig bra, etter 6 minutter spiller Isaac Kankani Usman Shakoor alene gjennom med Sarpsborg sisteskanse, her gjør Shakoor ingen feil og dermed leder Nordstrand oppskriftsmessig 0-1. Fem minutter senere er det Jorge Matos som får komme alene med Sarpsborgkeeperen etter at nevnte Shakoor spiller han fri. Matos gjør heller ingen feil og dobler NIF ledelsen. Som om ikke dette var nok serverer Trond Ingebretsen perfekt til Erlend Eikeland etter 34 minutter, vips så er det 0-3 på Kurland stadion.

Sovnet inn mot pause
De fem siste minuttene av første omgang og de fem første fem minuttene etter hvilen var av det forderdelige slaget. Like før pause komme vertene seg rundt på venstresiden, innlegget blir dårlig klarert og dermed dukker det opp en sarping på 11 meter som bredsider ballen i et tomt bur. Like etter pause har NIF en kjempesjanse til å øke ledelsen igjen, men Petter Nyhus får akkurat ikke tåa på innlegget fra Jaskarn Singh, i stedet så kontrer hjemmelaget og sløvt press rundt 16 meteren gjør at de tilslutt får avslutte i mål.

Overtidmål
Nordstrand kom tilbake etter kalddusjene, etter 53 minutter gjør Petter Nyhus som så mange ganger før, han smeller inn et frispark fra drøyt 20 meter. Men så ble det mørkere igjen, først etter 75 minutter kommer vertene seg inn i 16 meteren på høyresiden, Sarpsborgspilleren finter først bort en NIF forsvarer før han legger den under keeper Bjørn Ruud, dessverre så sniker den seg inn i det lengste hjørnet. Nordstrand var vårens beste lag de siste 15 minuttene av kampene, dessverre så fikk de smake egen medisin i dag, for tre minutter på overtid får en av vertenes spillere så helt alene på en dødballen omtrent 30 cm fra mållinjen, han gjør selvsagt ingen feil på en flott slått corner og dermed har Sarpsborg utlignet og stjålet med seg et poeng. Det føles som et ran nå, men det kan allikevel bli et meget viktig bortepoeng når alt skal telles opp i slutten av Oktober.

KAMPFAKTA:
Sarpsborg fk - Nordstrand 4-4 (1-3)

0-1 6 min Shakoor (Kankani)
0-2 11 min Matos (Shakoor)
0-3 Eikeland (Ingebretsen)
1-3 40 min
2-3 47 min
2-4 53 min Nyhus (Matos)
3-4 75 min
4-4 90 min

Gk: Kankani, Ruud, Nyhus, Madsen Holm

3 poeng: Eikeland