Banket sønder og sammen

Publisert 10.08.2016 kl.15.42

Nordstrand ble slått både gule og blå av et meget godt Sarpsborg 08 lag på mandag. Vertene gav seg ikke før sifrene var de samme stygge som i vårsesongen.

Banket sønder og sammen
Ole Christoffer Heiern Hansen styrte Sarpsborg 08 til en komfortable seier mot NIF

Sarspborg 08 som stilte med etablerte tippeligaspillere som Ole Christoffer Heieren Hansen (normalt kaptein på A-laget), Tor Øyvind Hovda, Kristinn Jonsson, Jon-Helge Tveita m.fl. var veldig lystne på en god start på høstsesongen, men de måtte vente i 25 minutter før utellingen kom. Da hadde Nordstrand allerede måttet bytte hele tre spillere med skade, først kolliderte Simon Hansen og keeper Gustav Gruen Österström, noe som resulterte i hjernerystelse og brudd i finger på førstnevnte og en skulderskade på Hansen. Begge måtte dessverre forlate banen etter 13 minutter. Som om ikke det var nok forsvant også midtbanespiller Petter Kristiansen ut på båre med en avrevet muskel i leggen. Dette satte nok de resterende NIF-spillerne litt ut og Sarpsborg tok full styring frem til pause. Pauseresultatet stod 3-0.

Andre omgang startet mye bedre for Nordstrand og de var nesten på høyde spillemessig med de gode Sarpsborgspillerne den første halvtimen, men så gikk kreftene tomt og Sarpsborg fikk øke til 4-0 etter 80 minutter. De to siste scoringene kom først på overtid.

Kampfakta:
Sarpsborg 08 - Nordstrand 6-0 (3-0)

25 min 1-0
31 min 2-0
45 min 3-0
80 min 4-0
90 min 5-0
90 min 6-0

Gk: El-Gharbi og Matos

3 poeng: Kah
2 poeng: Singh
1 poeng: Ruud