Åse Risberg er tildelt Æresmedlemskap i Nordstrand IF

Sist oppdatert 24.03.2021 kl.0.09

På foreningens årsmøte i kveld ble Åse Risberg tildelt Æresmedlemskap i Nordstrand IF. Dette var en enstemmig innstilling fra Hovedstyret i klubben og en svært fortjent tildeling.

Åse Risberg er tildelt Æresmedlemskap i Nordstrand IF

Åse Risberg kom til Nordstrand IF fra Ulefoss som 20 åring i 1953 og spilte seg raskt inn på Dame A-laget til NIF i håndball. Det ble hele 23 sesonger på A laget, som er rekord i Nordstrand og kanskje også rekord i Norge på toppnivå?

Etter endt karriere fortsatte Åse som oppmann og frivillig i hjelpeapparatet rundt Dame A-laget og det skulle vare i godt over 30 år.

Åse stilte etter hvert sitt hjem til rådighet i mange ti-år for spillere og ledere før hver hjemmekamp, hvor det ble avholdt taktikkmøte og Åse serverte hjemmebakst med kaffe og påsmurte rundstykker.

Åse kan beskrives som en svært snill og lojal person – hun har vært oppmann/kvinne under mange ulike trenere og alltid med NIFs beste for øyet. Åse var selve limet i lagmiljøet og lagånden og hadde et stort bankende hjerte for NIF, omsorgsfullt opptatt av jentene på laget, og fikk etter hvert kallenavnet «Mor Åse».

Åse Risberg har vært medlem av Nordstrand IF i 68 år – det er nok rekord i Nordstrand, hun fyller 88 år i juni i år og er fortsatt i full vigør.

Åse Risberg er også medlem av Representantskapet i NIF

Mange gratulasjoner fra klubben, Åse!