Vinner av Nordstrand Vels Miljøpris

Sist oppdatert 07.09.2021 kl.19.55

Nordstrand IF og Nordstrand Arena er tildelt Nordstrand Vel sin Miljøpris for 2020.

Vinner av Nordstrand Vels Miljøpris
Her overrekkes prisen til NIFs leder Anders Bakken av styreleder i Nordstrand Vel Bjørn Engen. Foto: Inge Raaholt

Dette sier juryen;

"Nordstrand Vel sin miljøpris kan etter vedtektene tildeles personer eller organisasjoner som arbeider aktivt for oppbygging og bevaring av tradisjonelle enkeltanlegg eller miljøer i vårt område. Prisen kan også gis ved nybygging som viser god tilpasning til hus og miljøer. Hvem har vel bedre fortjent prisen for 2020 enn Nordstrand IF og Nordstrand Arena?

Så godt som alle i bydelen kjenner vår idrettsforening og har deltatt på en eller annen måte. Og mange har beundret Nordstrand Arena fra innsiden og utsiden. Vi påstår at organisasjonen er Nordstrand sitt beste markedsføringsorgan! Og - på samme måte som for Nordstrand Vel er det frivilligheten som er bærebjelken. Innsatsen har vært betydelig både på og ikke minst utenfor banen."

Styreleder Anders Bakken og daglig leder Sverre Kildahl mottok prisen på Nordstrand Vel sitt Årsmøte den 25. august.

De fikk et flyfoto som er tatt av Nordstrand Vels egne styremedlemmer Morten Haave (ved spakene) og Inge Raaholt (bak kameralinsen) som allerede henger oppe i Nordstrand Arena.

Tusen takk!