Spond som medlemssystem og opprydding i medlemslister

Publisert 26.01.2021 kl.11.50

Spond som medlemssystem og opprydding i medlemslister

I forbindelse med overgangen til Spond som medlemssystem gjør vi en opprydding i medlemslistene. Det betyr at mange medlemmer og tidligere medlemmer vil motta en melding fra Norges idrettsforbund med spørsmål om dere fortsatt er medlem.

Nordstrand idrettsforening tar nå i bruk Spond som medlemssystem. Fordelen er at all kommunikasjon med dere medlemmene blir enklere og mer oversiktlig. Vi vil også få et enklere system for innbetaling av medlemsavgift og treningskontingenter da også dette vil skje via Spond. Mer informasjon om dette kommer om kort tid.

For at vi skal komme i gang på en ordentlig og ryddig måte har vi hatt en opprydningsjobb i medlemslistene våre. Vi er snart i mål og nå gjenstår synkroniseringen mot medlemslistene til Norges Idrettsforbund. Det betyr at over 2000 tidligere utøvere og støttemedlemmer i Nordstrand idrettsforening som ligger inne i systemet må fjernes.

SMS
Det betyr at en del vil få melding fra Norges idrettsforbund på epost og/eller SMS om at de er fjernet som medlem. Dette gjelder tidligere medlemmer eller enkelte frivillige hos oss som ikke lenger er betalende medlem. Ingen som er registrert som betalende medlemmer i Spond blir fjernet.

I tillegg vil en del medlemmer få melding fra Norges idrettsforbund om at de må bekrefte at de er medlem i Nordstrand Idrettsforening. I denne prosessen må de klikke på en link på SMS og fullføre registrering.

Nedenfor ser dere eksempler på varsel fra Norges Idrettsforbund. Legg merke til at eposten sier navnet på medlemmet, mens SMS ikke informerer om hvem varslet gjelder for.

Epost
"Hei medlemsnavn Etternavn,
Ditt medlemskap i Nordstrand Idrettsforening er herved avsluttet. Dersom utmeldingen er feil, må du ta kontakt med ditt idrettslag.
Norges idrettsforbund"

SMS
"Ditt medlemskap er avsluttet"

Misforståelser
Siden mange er registrert med foresattes kontaktinformasjon er det derfor rom for misforståelser. Dersom du/ditt barn er med i en Spond-gruppe i Nordstrand er dere fremdeles registrert som medlem av oss. I tillegg har vi fremdeles registrert et stort antall støttemedlemmer.

Er du usikker på om dere er oppført med riktig informasjon i medlemslistene våre? Ta gjerne kontakt på [email protected].