Jenter 06 med et strålende håndball-år

Publisert 08.01.2020 kl.20.32

Vi har hele 33 jenter som trener håndball nærmest året rundt – og for noen håndballjenter vi har!

Jenter 06 med et strålende håndball-år

Jentegjengen preges først og fremst av et strålende samhold – alle heier på hverandre og støtter opp om laget. Engasjementet er stort både blant jentene, trenere og foreldre, med et meget høyt aktivitetsnivå også utover rene håndballtreninger og kamper.

I romjulen har alle spillerne vært involvert i henholdsvis Langhus Julecup og uoffisielt Nordisk Mesterskap i Gøteborg.

Sistnevnte er en ren invitasjonsturnering utelukkende for lag med «dokumenterad toppklass», og avholdes i Gøteborg. Som vinnere av Petter Wessel cup 2019,  Seriemestere i Regionserien (med to lag videre i A-sluttspill og første og tredjeplass i sluttspillet), Regionscupvinnere og blant annet første og andreplass (!) i Bonaquacup – var det aldri noe tvil om at invitasjonen ville komme.

Norden cup og Langhus julecup
Norden cup var en fantastisk opplevelse for alle involverte – hvor også en stor foreldregjeng droppet vinterføre for håndballhall gjennom hele romjulen.

Jentene møtte ingen norske lag, men beseiret både dansker, finner og svensker og kom på en fin sjetteplass. Ingen øvrige lag vi møtte hadde med så mange spillere som Nordstrand, og alle 15 jentene bidro i kampene.

Jentene ble nest beste norske lag og ironisk nok var det laget jentene beseiret i Petter Wessel cup som spilte finalen mot de svenske mestrene Alingsås. Alingsås var også laget som slo ut Nordstrand i kvartfinalen i A-sluttspillet.

Hjemme i Norge spilte resten av jentene Langhus julecup, og hadde mange gode kamper og opplevelser. Typisk for jentene ble garderobepraten etter turneringen supplert med å følge og heie på Gøteborgjentene gjennom liveoverføring på TV. Jentene i Gøteborg fikk også fortløpende oppdateringer fra julecupen.

Sluttspill i Regionsserien
Vi gleder oss videre til 2020 hvor blant annet begge nivå 1 lagene har gått videre til A-sluttspillet i nivå 1 i Regionserien.

På Jenter 06 er det opparbeidet en kultur hvor det er morsomt å trene og legge ned en innsats for å utvikle seg videre, og takket være innsatsen til teamet rundt laget gjennom mange år, er forutsetningene de beste for at flest mulig kan være med lengst mulig, best mulig.

Vi gratulerer med fantastisk innsats!