Årets seriekamper er i gang! Sjekk terminlistene for Gutter 2013

Publisert 09.06.2021 kl.16.17

Endelig får vi spille kamper igjen. Gutter 2013 stiller åtte lag i seriespillet.

Årets seriekamper er i gang! Sjekk terminlistene for Gutter 2013
Nordstrand 2 startet seriespillet borte mot Bækkelaget

Litt forsinket av pandemi og smittevern, ble det i månedsskiftet mai/juni åpnet for regulære seriekamper for vår aldersgruppe i regi av Norges fotballforbund. Men noen begrensninger er det fortsatt. Publikum må holde 1 meters avstand og vi får bare spille mot lag fra vår egen kommune. Men de er det heldigvis mange av, og det ser ut til at vår årgang nesten ikke får avlyste kamper på grunn av denne begrensningen.

Gutter 2013 stiller åtte lag i seriespillet. Denne sesongen spiller vi 5 mot 5 fotball. Banen måler 20x30 meter og det spilles 2x25 minutter. NFF har en fin oversikt over spilleregler og tips i denne brosjyren.

Trenerne holder styr på lagene og kaller inn til kamper i SPOND. Følg med der. Og vær litt nøye med å gi beskjed om dere kan spille, eller dersom dere ikke kan spille likevel. Trener må ha tid til å hente inn erstattere. Det er ikke så gøy hvis noen må spille en hel kamp fire mot fem eller tre mot fem.

Målet er at hver og en skal ha det gøy og få mulighet til å utvikle seg sammen med laget. Det skal vi klare! Vi gleder oss til å følge våre gutter i både oppturer og nedturer på banen denne sesongen!

Nordstrand 1 spiller i Gutter 08 år avd. 04

Nordstrand 2 og Nordstrand 6 spiller i Gutter 08 år avd. 25