NIF-Bøler

Publisert 25.09.2016 kl.15.33

Lag 1 spiller sin siste tellende kamp som G2000 på tirsdag, vi håper å se deg på kampen! Her kan man lese litt om sesongen som har vært så langt.

NIF-Bøler

Ubeseiret

Vi går inn i siste uke med kamp for lag 1. Vi spiller vår siste tellende kamp for førstelaget til gutter 2000 noensinne denne tirsdagen! Ikke nok med det, kampen er mot Bøler (som dessverre allerede er for langt foran til at vi kan ta de igjen), men for Nordstrands gutta handler det om å avslutte med stil mot laget fra Haraløkka. Med seier er også 2. plassen sikret, ved tap/uavgjort gir vi Langhus og Høybråten/Stovner muligheten til å gå forbi oss på tabellen

Etter en skadeplaget vårsesong har gutta slått knallhardt tilbake og har gått ubeseiret gjennom høstsesongen. Ikke nok med det, gutta har bevist at de kan når de vil og fasit på de syv siste kampene er 35 mål scoret og 21 poeng. Altså, kun seiere!

Sist lagene møttes sto det 2-1 til Nordstrand i det ordinær tid var over, men Bøler fikk en siste mulighet på overtid. Bøler spissen satt ballen i stanga bak Mats Kristian Karstad, men desverre for vår del kom den rett tilbake til en annen spiller i blå drakt og 2-2 var et faktum. Rapportene fra trening denne uken melder om at nevnte Karstad er i superform om dagen og at det skal godt gjøres å få ballen forbi han for øyeblikket.

En annen gledelig nyhet er at Jonathan Nygaard, som har tatt steget opp fra lag 2 denne sesongen og vært strålende, er tilbake fra sin ankelskade. Vi gleder oss til å igjen se han og Mats Severin sammen i midtsforsvaret på tirsdag! De har bevist at de utfyller hverandre godt både i spillestil og kommunikasjon. Der Jonathan alltid er oppmuntrende og bygger selvtilliten i laget opp, mens Mats passer på at alle holder seg våkne i samtlige 80+tillegg. Vi trenger begge deler! De har vært en del av en meget solid back firer denne høsten sammen med Aleksander Ryan på venstre back. På høyresiden er det flere som har bidratt, blant andre Håkon, Kasper, Oliver m.flere.

Som nevnt ble det en vårsesong preget av langtidskader. Den tid er bak oss nå, og alle SEKS spillerene som var ute 2-6 måneder av vårseongen er nå tilbake i troppen etter at Thomas og Oskar slutter seg til listen av spillere som endelig er tilbake fra skade. Oliver og Håkon har vært tilbake for fullt de siste ukene, etter henholdsvis brudd i albuen og alvorlig sykdom. De begynner nå å nærme seg toppformen igjen.

Ettersom Thomas og Oskar, våre tidligere kapteiner, har vært ute veldig lenge. Har Lars Bendik tatt ansvar som lagets kaptein den siste tiden. Lars har fått skuta på rett kjøl og virkelig prestert både som leder og spiller! Sammen med Eskil har han forankret midtbanen strålende i gjennom høstenes kamper.

Fremme i banen har vår egen versjon av Coutinho: Adrian Flåte Holth og Nordstrands svar på Francesci Totti: Jonas Røisland, brilljert gjennom hele høsten. Det har vært veldig morsomt å se på duoen på topp for Nordstrand i år, som har evnen til å lage mål alene, sammen de to eller i samspill med resten av laget.

Ute på kantene har det også vært mye bra innvolveringer, Erlend, Kasper, Oliver, Sebastian Sm, Bárður og Herman m.fl. har byttet på å spille her. Offensivt har alle disse gutta mye å bidra med ekstrem farten til Smordalen og Erlend, mellomromspillet og forståelsen til Oliver og Kasper og ikke minst avsluttningsevnene og målteften til Bárður og Herman. Vi har flere strenger å spille på her altså og det er fantastisk å ha så mange muligheter for å endre kampbildet til vår fordel. Etter litt masing fra siden, begynner det defensive genet å våkne til liv hos denne gjengen også og det er nok Lars og Eskil glad for. Goman Kalef har også bidratt her, faktisk har Goman bidratt i de fleste posisjoner. Han har spilt stopper, back, midtbane og kant denne sesongen og vært like bra uansett hvor på banen han har blitt bedt om å spille.

Nå gjenstår det bare å legge kronen på verket, Bøler skal slåes på Niffen! Vi trenger all den støtten vi kan få og oppfordrer venner, kjærester, foreldre, besteforeldre, tanter og onkler, hunder, søsken og ikke minst fansen, til å komme på Niffen denne tirsdagen og lage en fin ramme rundt lag 1 sin siste tellende kamp. Håper vi ses på Niffen denne tirsdagen!

Avspark 20.15 på Niffen tirsdag den 27. sept.

Tropp:

Mats Kristian Karstad