Sterk måned for NIF-Triatlon!

Publisert 06.07.2023 kl.12.04

Junimåned har vært merket triatlon med stor `T´. Her har det vært noe for alle, erfaren som nybegynner, hver helg.

Sterk måned for NIF-Triatlon!

Nordstrand IF Triathlon har hatt atleter av begge kjønn og ulike aldere med på det meste som har blitt arrangert og har i tillegg tatt medaljer, og enda viktigere, nye erfaringer med hjem til Nordstrandsplatået som bevis.

Stor aktivitet og mange distanser
Det begynte allerede den første helgen i juni med Tønsbergdysten Triatlon der vi hadde med både drevne og ferske atleter. Så fortsatte det helgen etter med HoveTri på Tromøya ved Arendal på lørdag og Norgesmesterskap i Normaldistanse i samme løype søndag. Noen tok deretter turen til Vestlandet og Sandnes for Ironman 70.3 og Norgesmesterskapet i Langdistanse helgen etter, før måneden ble kronet med Østfold Triathlon ved Tunevannet nær Sarpsborg for de som holdt seg innlands, og Ironman 70.3 i Helsingør, Danmark for de med utferdstrang.

Distansene det har blitt konkurrert i er alt fra Sprint (750m svøm, 20km sykkel, 5km løp) via Olympisk (1500m svøm, 40km sykkel, 10km løp) til «Halv-Ironman», kjent som Langdistanse i NM-sammenheng (1900m svøm, 90km sykkel, 21km løp).

De individuelle prestasjonene har vært for mange til å liste opp (!), men en oppsummering viser at det i klubben ble tatt 6 individuelle NM medaljer, 3 førsteplasser i ulike konkurranser, flere pallplasser samt et utall gode plasseringer på resultatlistene. Vi lar bildene snakke for seg!

Mestring, samhold og støtte
Men viktigere enn pallplasseringer og resultater er opplevelsen av mestring, samhold og støtte. Ingenting er så godt for en sliten kropp som å se et kjent ansikt og høre et støttende rop (eller bare et snøft, vi blir tross alt ganske slitne) i løypa, samme om man tar- eller blir tatt igjen. Triatlon er en individuell idrett, men den sosiale fellesskapsfølelsen er sterk. Råd og tips fra erfarne til nybegynnere sitter løst og gleden over andres resultat og prestasjoner er tydelig å se selv om man kanskje ikke nådde sine egne mål. Ingenting er så godt for motivasjonen som å se andre lykkes!

collage_fotor(1)

collage_fotor(2)