Madeleine ansatt som jentekoordinator!

Sist oppdatert 26.06.2014 kl.14.10

Klubben tar grep om jentefotballen og har ansatt Madeleine Valø i stillingen som jentekoordinator.

Madeleine ansatt som jentekoordinator!
Det er en kjennsgjerning at vi sliter litt på jentesiden i klubben (fotball), spesielt på rekrutteringsfasen og få til gode stabile årganger i alle aldersgruppene. Dette har vi som klubb, og spesielt jeg som sitter med det sportslige ansvaret, tatt inn over oss. Vi har derfor ansatt en jentekoordinator, som får et ansvar (selvsagt sammen med klubbens øvrige ledelse) for å koordinere satsningen på jentefotballen.

To målsetninger som vi har satt oss i forbindelse med den nye stillingen er:
- Passere 150 jenter i fotballen innenfor et rimelig tidsperspektiv
- En litt mer langsiktig målsetning er å få lag som fungerer bra på jentesiden i alle årganger.

Det er selvsagt ikke slik at det bare er å ansette en koordinator og så når vi målsetningene, men det er et steg på veien, og med riktig person så tror jeg at vi som klubb vil ta kvantesprang på dette området. Denne personen mener vi nå at vi har funnet i Madeleine Valø. Hun har en kontrakt som strekker seg ut 2013 sesongen og skal arbeide i en 20% stilling, ene og alene for å serve jentelagene i klubben med sin kompetanse.

Madeleine har bred erfaring innen idrett og har blant annet spilt for M/S i 1. divisjon. Hun spiller i dag for Nordstrands damelag. Hun har bachelor i Coaching (idrett) og er utdannet førskolelærer. Madeleine har jobbet som trener på flere nivåer på dame-/jentesiden.

Hennes arbeidsoppgaver vil bli som følger:

• Følge opp jentelagene i klubben fra 6-19 år i den daglige driften ute på feltet.
• Følge opp trenerne i disse klassene, samt bidra til videreutdanning av dem.
• Holde trenerforum i samarbeid med sportssjef.
• Bearbeide en rød tråd i klubbens arbeid og satsing på jentefotballen.
• Innarbeide sportsplanen blant trenerne i klubben.
• Være jente-/damesidens talerør inn mot sportslig utvalg.
• Være en aktiv bidragsyter i rekrutteringsarbeidet av unge jentespillere.

Madeleine starter opp omgående og vi vil etter hvert kalle inn alle jentelagene til et felles informasjonsmøte.

Med sportslig hilsen
Per Inge Jacobsen