Nordstrand forsterker laget

Publisert 10.12.2015 kl.14.01

Denne uken ble det klart at spissen Akinjimi Akinyemi melder overgang fra Hasle/Løren til Nordstrand IF. 27-åringen fra Holmlia er kjent for sine ekstreme evner foran motstanders mål.

Nordstrand forsterker laget
Akinjimi Akinyemi her i aksjon for FK Tønsberg

"Jimi" som har blir kalt, er en spiss med glimrende fysikk, ikke bare er han sterk som en okse, men han er også utrolig hurtig. Han har tidligere spilt for tippeligalaget Stabæk og 2 divisjonsklubbene Kjelsås, Fk Tønsberg og Kfum. Denne sesongen har han spilt for Hasle/Løren, men på grunn av en strekk som han fikk tidlig i sesongen ble det bare med 7 kamper for de røde og blå. Det som er greit å få med seg er at han på de syv kampene scoret hele fem mål, noe som er et snitt som de aller fleste spisser ville vært godt fornøyd med.

Treneren er fornøyd
Jimi ble presentert for spillergruppen på et fellesmøte på tirsdag denne uken, han har dermed allerede hilst på sine nye lagkamerater som han starter å trene med 4. januar. "Dette er en meget god signering for oss i NIF, Jimi er en spiller med langt høyere potensiale enn 3. divisjon. Heldigvis for oss har han valgt å bosette seg i nærheten av Niffen, og kort vei til treninger var viktig for Jimi. Han innehar mange av de egenskapene vi har manglet i årets sesong, han er stor, sterk og rask, samtidig som han er en klininsk avslutter som fort kan score veldig mange mål i 3. divisjon. Han komplementerer dermed de spissene vi allerede har i troppen, og gir oss større muligheter til å variere spillet ut i fra motstanderne" forteller en fornøyd Per Inge Jacobsen

Gjennom vintersesongen spiller Jimi futsal for eliteserielaget Grorud Futsal, han føyer seg dermed inn i rekken med futsalspillere i NIF. Savas Tirit, Simon Hansen, Robin Mankowitz, Nimer El Haj, Usman Shakoor og Jaskarn Singh spiller alle første divisjon i futsal.