Stian sikret seier nummer to for Junior

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Stian Høgh (bildet) kom inn til årsdebut og sikret 2-1 seier og stor jubel på Niffen i juniorlagets andre seriekamp.

Stian sikret seier nummer to for Junior

Det ble spennende i juniorlagets hjemmedebut i går kveld. Svært spennende!
Etter en fin åpning av kampen serverte Petter Kristiansen på nydelig vis - dessverre til feil lag - og Ski fikk ta ledelsen før kvarteret var spilt. Vi satser på at det var årets styggeste brudd på egen halvdel, og at vi lærer masse av det.

Dermed ble det et litt stresset Nordstrand som fikk jage. Og vi jaget og jaget. Etter hvilen var gjestene utsatt for et konstant press, men i mål skulle tydeligvis ikke ballen. Nærmest var Jørgen Skagen da han satte kula i stolpen fra kort hold.

Da 10 minutter gjensto og nok en avslutning havnet i hendene på Skis godt oppvarmede målvakt, var det oppstått en viss uro for poengene hos de hvite og blå.

Da fikk vi hjelp
Keeperen slapp kula i beina på Stian Høgh som var påpasselig fremme og trillet den i mål fra to meter. Stian kom inn som spiss etter 60 til årsdebut, og hadde fått som oppgave nettopp å jakte bak Skis firer.

Det var meget meget fortjent, men takk også heldig måten det skjedde på. Det var bare en ting som betydde noe de siste 10 + 4; Vi skulle fortsette framover. Og etter flere nesten, traff Stian igjen. To minutter på overtid trillet han et skudd nede ved stolperoten med venstrefoten. Matchen var snudd og Stian tomålskårer og stor matchvinner.

Kjempet og vant
Fortsatt var ikke alt vi gjorde med ball av ypperste klasse. Men måten vi kjempet i motgang og vant står det stor respekt av.

Danmark
Både juniorgutta og hele NIF setter nå kursen for Danmark i fem dager før noen fotballfrie påskedager blir oppladningen til en vanskelig bortekamp mot Stabæk som står med to 3-0 seire så langt.

Vi skal ta med at junior 2 tok fram kuleramma som oppladning til elitelagets kamp, og endevendte Vålerenga 2 med hele 11-1 i sin første hjemmekamp for året!

Vi gratulerer med flott innsats til alle mann!