Gjerstrøm solgt til Strømsgodset!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Søndag 11.8. ble Mathias solgt fra Nordstrand IF til tippeligalaget Strømsgodset IF. Han ble presentert på Marienlyst Stadion i pausen i kampen mellom Strømsgodset og Rosenborg.

Gjerstrøm solgt til Strømsgodset!
Det er sportssjef Per Inge Jacobsen som har hatt det daglige ansvaret for Mathias i NIF, det er også han som har stått for forhandlingene med SIF (i samråd med Fotballformann Thor Einar Andersen).

Jacobsen uttaler til nordstrand-if.no at dette er en avtale som alle parter må si seg fornøyd med!
”Strømsgodset har skaffet seg et av Norges største talenter. Mathias kommer til et av tippeligaens beste lag og ikke minst et lag som har vist at de ønsker å utvikle unge talenter innad i egen klubb, så jeg tror han har gjort et meget spennende og klokt valg. Dette er en dag som mange i Nordstrand bør være stolte og glade. Vi har klart å utvikle en ung gutt til å få kontrakt med et tippeligalag, noe som i og for seg er en stor prestasjon. Jeg må derfor få berømme Team 97 som har vist over tid at det er mulig å skape både god bredde og få frem toppspillere. Til slutt vil jeg berømme Jostein Flo og Strømsgodset for å ha opptrådd veldig profesjonelt i denne sammenhengen!” avslutter Jacobsen.

Mathias selv sier at Strømsgodset er en klubb han tror vil passe han som spiller bra.
”Klubben har vist at de satser på unge spillere og de spiller en type fotball som er meget utviklende, noe han liker godt”.

Han har vært og trent litt med Strømsgodset i sommer og førsteinntrykket er veldig bra, og han er blitt godt tatt i mot av alle. ”Jeg håper at utviklingen fortsetter og målet er helt klart å spille seg inn på Strømsgodsets A-lag med tid og stunder. Kamparena i begynnelsen blir nok 2. divisjon, men jeg vil trene fast med A-laget i tillegg til øktene på Wang Toppidrett", sier en glad Mathias.

Mathias er blant annet en av U16 landslagets mest brukte spillere. Han spilte samtlige minutter i Åpent Nordisk mesterskap denne uken, hvor de møtte lag som England, Danmark, Island og Finland. Han har spilt 12 kamper for Nordstrands A-lag denne sesongen, der han har scoret 3 mål og hatt 5 målgivende pasninger.

Link til sak i Drammens Tidene: