Sist oppdatert 10.01.2020 kl.14.10

"Oslo nye talentfabrikk"

Foto: Øivind Breen

Om oss

Nordstrand IF G19 Elite har som mål å være eliteklubben for bydelene Nordstrand, Østensjø og Søndre Nordstrand bydel. Vi streber hardt for å bli  "Oslo nye talentfabrikk" og vi fikk noen svar på dette ved å vinne Interkrets A i 2018.

Utviklingsarena
Trening og kampomfang er viktige  premisser for spillernes utvikling. NIF G19 Elite gjennomførte 203 økter i 2018 og vil ha tilsvarende økter i 2019. Forutsetningen for å ha høy kvalitet på alle økter er arenaene som tilbys spillerne. ”Niffen” er NIF G19 sin treningsbane og hjemmearena. Underlaget er skiftet ut til siste generasjons kunstgress med undervarme.

En annen viktig utviklingsarena for å utvikle ungdommer til å bli ”morgendagens spillere” er kamper. Nordstrand G19 Elite spiller i Norges beste serie for juniorer, Interkrets A, i 2019. Her møter vi Stabæk (Eliteserien), Sarpsborg 08 (Eliteserien), Lillestrøm SK (Eliteserien), Vålerenga IF (Eliteserien), Ham-Kam (Obos Liga), Fredrikstad FK (2. div/Obos) og Follo (3. div). Andre kamparenaer som NIF G19 Elite tilbyr er øverste og 1. divisjon for juniorer i Oslo Fotballkrets (NIF G19 2), 1. divisjon for NIF G16 og A-laget i 3. div..

Kultur
I hele Oslo by med 700.000 mennesker er det bare to klubber med lag i Interkrets A - Vålerenga og Nordstrand. Ressursene toppklubbene har tilgjengelig er mange mange ganger av hva vi har til rådighet. Der eliteserielagene har heltidsansatte trenere, har vi trenere som legger ned betydelig på frivillig basis og får en beskjeden kjøregodtgjørelse for å stille opp fem ganger i uka året rundt.

Men vi mener, kjemper for, og faktisk lover, at det er ingen elitelag med like godt miljø og samhold. Slik konkurrerer vi mot de andre med våre fortrinn. Vi har en gjeng på 25 tenåringer som har kvalifisert seg til laget fordi de er gode fotballspillere, men også fordi de er gode gutter. Det holder ikke å være god med ballen hvis du ikke står skulder ved skulder med dine lagkamerater og sammen kjemper hjem poengene. Når tredjekeeperen vår som ikke en gang var på benken, men på tribunen, i den avgjørende opprykkskampen er han som jubler høyest etterpå, har vi lykkes med noe.

Et slikt miljø må skapes. Og det er en kultur og felles forståelse av hva vi driver med som skaper dette. Denne kulturen tar det år å bygge opp og den må videreføres hele tiden, uke etter uke.

I 2019-sesongen stiller vi som tittelsforsvarer i Interkrets A med NIF G19 Elite. Rekrutteringslaget spiller i 2. divisjon Oslo Fotballkrets. Og for de som bare vil ha det gøy uten at det er for seriøst og veldig mye trening har vi det sosiale laget vårt i 2. divisjon.

Vi er åpne for prøvespill og ønsker velkommen til våre treninger. Ta kontakt for avtale (se menyvalg "Kontakt Oss 2018/2019").

Her finner du adresse m/kartlink til våre anlegg på Niffen og Hallagern.