Godt i gang!

Sist oppdatert 22.09.2017 kl.11.50

Akademiet er godt i gang og vi gleder oss til fortsettelsen! Her kan du lese litt mer om hva som har skjedd og hva som skal skje på akademiet fremover.

Godt i gang!
På akademiet tar vi ansvar, viser engagement og samhold!

Akademiet er godt i gang og vi har jobbet med temaet “Ferdigheter med begge bein” i perioden som har vært. Der har vi prøvd å gjøre spillerne mer bevisst på fordelene med god teknikk og ballbehandling med begge bein samt gi de en rettesnor å jobbe etter mtp. riktig teknikk. Her er det mange som har tatt steg i løpet av perioden!

Nå er det nytt tema som gjelder og vi skal jobbe med å være “Fremoverrettet i spillet”. Vi gleder oss til å hjelpe barna på veien mot å bli offensive Nordstrands-spillere som alltid leter etter en mulighet til å flytte ballen fremover i banen! Med dyktige trenere, ivrige spillere og engasjerte foresatte, ligger alt til rette for at spillerne skal fortsette å utvikle seg og ta steg utover høsten. Vi gleder oss!

Apropos Nordstrands-spillere: Vi merker oss med glede at det stadig knyttes nye bånd og vennskap på tvers av årgangene. Dette tror vi klubben og spillerne kommer til å nyte godt av i årene som kommer. En annen ting vi ser er i utvikling hos spillerne er verdiene til klubben (som forøvrig kan finnes her: http://nordstrand-if.no/file/strategidokument2015.pdf). Som vi har vært inne på så er samholdet i rivende utvikling på tvers av årganger, vi opplever at spillerne respekterer hverandre uavhengig av nivå/alder og ikke minst engasjerer seg på egne og andres vegne.

Hver akademi økt ser vi spillere som engasjerer seg og tar ansvar for fellesskapet. Spillere som snakker opp de andre, tar ansvar selv og som bidrar også når det kommer til oppgaver litt utenfor selve fotballen. Enten det må vises omsorg for noen som har fått litt vondt eller det skal ryddes utstyr, så er det mange som bryr seg. Et godt eksempel finnes i indeksbildet til denne saken.

Vi gleder oss til en ny akademi-uke!