Vellykket treningsleir i Fjerritslev

Sist oppdatert 02.10.2014 kl.8.50

A-laget dro sammen med rundt 200 andre spillere og ledere til Fjerritslev på treningsleir i dagene før påske.

Vellykket treningsleir i Fjerritslev

Allerede første dagen i Fjerritslev skulle laget spille kamp mot det tidligere 1. divisjonslaget Mandalskameratene, til tross for en spillemessig god kamp måtte NIF se seg slått med et mål, sluttresultatet ble 1-2. Petter Nyhus scoret Nordstrands mål.
Trener Per Inge Jacobsen ville bare ha en kamp der nede slik at laget fikk fokusere på å styre belastningen skikkelig inn mot neste uke, det siste laget ville dra med seg inn i en uke som betyr både seriestart og 1. runde i NM mot tippeligalaget Vålerenga, var skader. Selv om noen spillere hanglet litt i Danmark og et par måtte bli hjemme fra hele treningsleiren, så tror og håper man på å ha alle tilbake igjen på trening på søndag 1. påskedag.

I Danmark terpet laget spillemønster og dødballer, men de holdt det også gående for å vedlikeholde formen. Det var lagt inn to treninger hver dag, det ble vekslet på å ha rene fotballøkter og alternative økter som for eksempel svømming.

A-laget var også trenere på de yngre årgangenes treninger, observerte kamper og holdt en samling for samtlige på treningsleiren inne i den ene håndballhallen. Denne samlingen ble ledet av hovedtreneren, men det var også flere av spillerne som måtte i aksjon, Fredrik Faldby utfordret flere yngre spillere i å heade ballen flest ganger, men Alexander Svensen utfordret spillere i en triksekonkurranse, fjorårets kaptein Marius Semmerud Berg pratet om holdninger, mens Trond Ingebretsen, Ivan Rodriguez (bildet), Haris Abbas og Viljar Siljan fikk sin straff for å tape mot G01 trenerne i futsal.

Gjennom hele treningsleiren hadde laget en intern konkurranse som alle spillerne, trenerne og lederne deltok i. Vinneren ble heldigvis en av spillerne denne gangen, det var Fredrik Fladby.