Fin seier i seriestarten til Junior

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Juniorlaget startet sesongen med tre flotte poeng etter et spennende oppgjør borte mot Lyn, som endte 3-4.

Fin seier i seriestarten til Junior

En delig start
Knallhard innsats og fire borteskåringer ble resultatet av juniorlagets første seriekamp for året. Vi visste ikke riktig hva Lyn sto for, men de har en ambisjon om å være med i toppen. Og de tre poengene vi tok var en deilig start.

Nordstrand-gutta la for dagen et meget godt stykke arbeid. Spillemessig er det absolutt en del å forbedre, men seriestarter er ofte sånn.

Petter Kristiansen (bildet) ga oss ledelsen på straffespark midt i første omgang da Lyns målvakt la Yngvar Bonde i bakken. Og i sekundene før hvilen var vi sterke i boksen på en dødball som endte med at Lyn satte kula i eget nett. En behagelig stilling ved pause.

Andre omgang
Da Jørgen Skagen nikket inn 3-0 tidlig i andre omgang virket kampen nesten avgjort, men det skulle fort vise seg at den ikke var det.

Nordstrand-laget som skal ha ubetinget ros for den jobben de la ned, får nemlig ikke like mye skryt for ballbehandlingen. Gang på gang lot vi nemlig Lyn få mulighetene på dårlige valg og unøyaktighet. Og selv da Markus Woldsund på ny ga oss tremålsledelse etter at Lyn fikk tildelt et reduseringsmål på straffespark, virket kampen langt fra avgjort. Lyn fikk nemlig to ganger til redusere, men nærmere enn 3-4 kom de heldigvis aldri og vi rodde i land en deilig trepoenger i årets første kamp av betydning.

Ski - med kalasseier over Korsvoll i seriestarten - er motstander torsdag før påske i serierunde nummer 2 og årets første hjemmekamp. Vi går for full pott til påske nå, men har ting vi skal forbedre før det oppgjøret.

Kom gjerne og støtt gutta torsdag 10. april kl 20.15