Lars Bache blir ny sportssjef

Publisert 20.11.2016 kl.19.39

Nordstrand er veldig glade for at Lars Bache har takket ja til å overta som sportssjef i NIF Fotball etter Per Inge Jacobsen.

Lars Bache blir ny sportssjef

Lars har trent klubbens juniorlag i tre sesonger og gjort en fantastisk jobb.
Han har lang erfaring med spillerutvikling på høyeste juniornivå i Norge og er UEFA A-trener. Han har trent Drøbak/Frogn sitt Junior- og A-lag, Junior Elite i Follo og LSK, og senest Bærum Junior Elite i fire sesonger før han kom til Nordstrand for tre år siden. Lars fortsetter som Junior Elite-trener i Nordstrand.

Hva gjør en sportssjef i NIF?
Overordnet mål med stillingen er å legge til rette for å skape fremtidige Junior Elite- og A-lagsspillere i Nordstrand IF og samtidig sørge for å videreføre Sportsplanen "Den blå-hvite tråden" fra A-lag og ned til U12 i tråd med klubbens visjon, verdier og strategi.

Engasjert
- Jeg har fått en stor kjærlighet for klubben og er imponert over miljøet og den hyggelige stemningen. Jeg er opptatt av kulturbygging, miljø og spillerutvikling - men liker å vinne. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven, sier han.

Leder av Sportslig Utvalg, Gunnar Flaten, er meget fornøyd med signeringen.
- Ja, Lars har bygd kultur og spesielt treningskultur. Det første Lars sa til våre juniorgutter da han tok fatt på oppgaven for tre år siden var at guttene skulle trene fem dager i uken kl 16.30. Det var det ikke mange som trodde var mulig å få til på Nordstrand. Guttene har trent fem dager i uken siden 2014! Lars legger listen høyt, gjennomfører sin filosofi og setter høye krav til sine omgivelser. Hans kompetanse vil nå komme resten av klubben til gode, det gleder vi oss til.

Leder av fotballgruppen, Thor Einar Andersen, henger seg på.
- Vi er meget godt fornøyd med jobben Lars har gjort med juniorene våre. I tillegg kjenner han klubben godt og vi føler han er rett mann til å ta NIF Fotball videre og fortsette å bygge en god kultur. Vi er glade for at Lars vil binde seg til klubben utover juniorlaget, slik at hele junioravdelingen kan dra nytte av det.

Vi ønsker Lars lykke til!