Flott innsats av Allsport Fotball på Norway Cup 2016

Publisert 16.08.2016 kl.21.55

Også i 2016 stilte Nordstrand Allsport fotball et sterkt lag for å forsvare Nordstrands ære i Unified klassen på Norway Cup.

Flott innsats av Allsport Fotball på Norway Cup 2016
Norway Cup laget 2016: Foran fra venstre: Andreas, Adrian, Christian, Robin, Håvard - Bak fra venstre: Joachim, Mats, Oskar, Joakim, Ask, Henrik, Ragnhild og Håkon.

Torsdag 5. august var Nordstrand Allsport fotball  igjen klar for å delta i Norway Cup! Laget var satt i en pulje med Mjøndalen og Røa. Dette kom til å bli spennende for det var de samme lagene vi møtte også i fjor. Første kamp var mot Mjøndalen, og motstanden ble også i år litt i overkant av hva vi kunne takle. Dette til tross for en fabelaktig innsats av keeper Håkon, og flere scoringer av Christian, Andreas og Adrian, ble tapet et faktum. I den andre kampen møtte vi Røa som var veldig revansjelystne etter at vi slo dem i fjor. Her ble det andre boller! Nordstrand Allsport overbeviste med gode pasninger og et fabelaktig lagspill, og en uredd Christian som keeper. Alle på laget storspilte og bidro til et sterkt press gjennom hele kampen. Dette ga resultater og vi vant en klar seier. Gleden var stor, og suksessen ble feiret med is til alle på laget! Dessverre var det bare lagt opp til sluttspill for det vinnende laget i hver pulje, og siden vi tok en strålende andre plass ble det ingen kamper på fredagen.

Veldig hyggelig var det at en stor supporter gjeng med foreldre, søsken, tanter, onkler, fettere, kusiner, besteforeldre, naboer, lærere, kjærester, støttekontakter og andre interesserte hadde kommet for å heia laget frem. Det syntes vi alle var stor stas! Veldig hyggelig var det også at trener Henrik var tilbake etter et års permisjon, og sammen med bror Joachim ledet laget på en fin måte.

Vi har allerede begynt å glede oss til Norway Cup 2017!