Feide over FFK

Publisert 17.06.2016 kl.14.59

(Nordstrand-Fredrikstad 4-1) Juniorkaptein Jakob Kollandsrud gikk i front da junior elite satte FFK på plass i årets tredje forsøk.

Feide over FFK
Jakob Kollandsrud var høyt og lavt da juniorlaget sendte Fredrikstad hjem med 1-4 i bussen.

Etter 0-1 i seriestarten i Fredrikstad og en uheldig 2-5 i NM der vi både laget straffe og selvmål, var det et revansjelystent junior elite som gikk på banen og trodde på å slå FFK i årets tredje forsøk. Etter noen kalasseire over bunnlagene var også selvtiliten tilstede, og kun tre minutter var spilt før jubelen fortsatte. Etter et lekkert forarbeid av Magnus Aaløkken kunne Jakob Kollandsrud bare sette høyrefoten på ballen. Og da unge Tormod Simonsen banket inn sitt første juniormål etter elleve minutter hadde gutta fått en drømmestart.

En gang før hvilen måtte Kristian Tveitstøl varte opp med en god redning da gjestene spilte seg helt gjennom, men det var nærmere 3-0 enn 2-1 da lagene tok pause.

Nordstrand-gutta jobbet utrettelig, men beina ble etterhvert seigere i sommervarmen. Godt var det da Jakob nikket inn 3-0 kvarteret ut i den andre omgangen.

FFK lurte dommeren til å få tildelt et straffespark etter 70, og reduseringen ga dem ny giv. Hjemmelaget var en stund ute på gyngende grunn, men red stormen av. Og til slutt satte i stedet Mats Olsen inn 4-1 til en fortjent hjemmeseier for våre unge lovende.

Kaptein Kollandsrud var høyt og lavt denne kvelden, ikke bare da han bokstavelig henholdsvis trillet og fløy inn målene. Den defensive jobben ha la ned som "frittarbeidende spiss" i både midtbaneledd og forsvarsfirer kan stå som eksempel på Nordstrand-guttas arbeidsinnsats og som lærebok i hardt arbeid på fotballbanen.

Dessverre kom sesongens tredje gule kort da han prøvde å sette inn sitt tredje for dagen, og hjemmelaget må klare seg uten gårsdagens bestemann i kommende onsdags kamp mot Lillestrøm.

Kom likevel å støtt interkretsgutta mot kanarismåfuglene!

Onsdag 22. juni kl. 18.30 på Niffen.