Da skjer det!

Publisert 12.01.2017 kl.18.06

Det vi har ventet så lenge på er nå i ferd må å skje, Nordstrandhallen fra 1955 skal rives, for så å bygges opp igjen til en hypermoderne idrettshall, med alle fasiliteter det medfører.

Da skjer det!

­Den nærmeste kunstgressbanen (Lillekunsten) vil under rive- og byggeperioden fungere som riggplass og kontor-/klubblokaler for idrettsforeningen. Her vil vi ha to disponible møterom for klubben, samt kontorlokaler for administrasjonen. Det vil under byggeperioden bli begrenset med parkeringsmuligheter i området, og vi ber om at det tas hensyn til naboer i så henseende.

Tømming og oppbevaring
I løpet av uke 3 (16.-20. januar) vil garderober, lager, kontorer, møterom osv. tømmes for alt inventar. Fotballgruppen vil få en egen container til oppbevaring av utstyr på området. Her arbeides det med å finne gode løsninger i en krevende anleggsperiode.

Rigg, demontering og riving
I starten av uke 4 (23. januar) starter opprigg av brakker, møterom, midlertidige garderober og riggområde på kunstgressbanen nærmest hallen, samtidig starter demontering og riving av gamle Nordstrandhallen. Arbeid med rivningen er estimert til å ta ca 5 uker, hvor det like etter dette vil startes med grunnarbeider på tomten.

Under byggeperioden vil vi holde dere løpende oppdatert på fremdriften på prosjektet.