Brendryen dobbel senket Drøbak/Frogn

Publisert 03.07.2016 kl.12.27

Nordstrandsspillerne tar nå en velfortjent ferie etter fire strake seiere og 14-1 i målforskjell. I går ble DFI slått 3-0 på Niffen.

Brendryen dobbel senket Drøbak/Frogn
Tidligere Nordstrandspiller Trygve Velten måtte se seg slått av Kristiansen, Shakoor og resten av NIF gjengen. Foto: DFI

Hjemmelaget tar ledelsen etter 10 minutter etter at Drøbak/Frogn blir overmodige og gir de raske NIF spissene litt for mye bakrom å løpe i. Midtstopper Matarr Kah slår opp en lang ball som Kenneth Brendryen klarer å forlenge bak en utrusende sisteskanse hos motstanderen.

Ettter 26 minutter finner Jorge Matos nevnte Brendryen som igjen ikke feiler foran motstanders mål og dermed har han ene og alene doblet NIF ledelsen. Dessverre så får tomålscoreren seg en trøkk like etterpå og må forlate banen med hjernerystelse. NIF rir unna et lite press fra gjestene siste fem før pause og kan ta seg en velfortjent hvil med 2-0 ledelse.

Andre omgang starter på best mulig vis og etter bare fire minutter spiller Petter Kristiansen midtbanekollega Usman Shakoor alene med keeper, her gjør sistnevnte ingen feil og legger ballen rolig mellom bena på keeper til 3-0. En ledelse som holder helt inn.

KAMPFAKTA:
Nordstrand - Drøbak/Frogn 3-0 (2-0)

1-0 10 min Brendryen (Kah)
2-0 26 min Brendryen (Matos)
3-0 49 min Shaoor (Kristiansen)

Gk: Shakoor, Eikeland, El-Gharbi, Kah

3 poeng: Hansen
2 poeng: Kah
1 poeng: Eikeland

Laget:
Ruud (Gruen Österström fra 46) - Nyhus (Bouignane fra 87), Kah, Hansen, Eikeland - El-Gharbi, Kristiansen (Mercado fra 88), Shakoor (Bråttum fra 86) - Brendryen (Ingebretsen fra 43), Kankani