Allsport Håndball og Allsport Fotball til SIF Cup i Drammenshallen.

Publisert 08.03.2017 kl.14.05

Lørdag 4. mars var Nordstrand Allsport igjen klare for å delta på SIF-Cup i Drammenshallen. Cup’en er en godt organisert fotball- og håndballcup med deltakere fra hele Østlandet. Arrangør er Strømsgodset IF.

Allsport Håndball og Allsport Fotball til SIF Cup i Drammenshallen.

Vi stilte med tre lag, ett i fotball og to i håndball. Mange av deltakerne stilte i begge grener, så det ble en hektisk dag, med mange kamper etter hverandre. Det morsomme med cuper er at vi møter lag vi ikke møter så ofte ellers. Håndballen spilte også mot kjente lag som Lillestrøm og Kolbotn, det er alltid så hyggelig.

Allsport Håndball
Noen av spillerne våre spiller også fotball, og dermed tre fotballkamper i tillegg til håndballkampene. På slutten merket nok noen av dem at de hadde løpt mye, men når medaljen kom rundt halsen var det lønn for strevet. Selv om vi ikke akkurat vant så mange kamper, så var det et flott arrangement.

Allsport Fotball
Fotballen spilte sin første kamp mot Nygårdshaugen IL 2. Dette ble en spennende kamp, med veldig godt lagspill og flotte pasninger. Kampen endte derfor med sterk seier 2-0 til Nordstrand.

Neste kamp ble spilt mot Asker 2. Dette ble også en veldig spennende og jevn kamp med godt spill og stor innsats på begge sider. Til tross for at laget fra Asker hadde mange muligheter, var det ingenting som bet på vår eminente keeper! Nordstrand Allsport gikk igjen seirende ut med resultatet 1-0.

Nå var det veldig spennende foran den siste kampen. Hvis Nordstrand vant denne lå alt an til en etterlengtet cup-seier! Vi håpet å kunne gjenta bragden vi har klart en gang tidligere, men var fullt klar over at dette ville bli vanskelig når vi skulle møte det sterke laget Strømsgodset IF 2.

I denne kampen ble det tidvis vanskelig å få til et godt lagspill, da det var lite samspill og mange skuddforsøk fra det andre laget. De hadde i tillegg en som stod og plukket opp skuddene rett foran vårt mål. Uansett ble det en utrolig spennende kamp, hvor hele laget igjen jobbet veldig hardt! Kun minutter før slutt, klarte Strømsgodset dessverre å score det avgjørende målet, og Nordstrand tapte 4-5.

Strømsgodset ble gruppevinnere så det ble dessverre ingen pokal i år. Alle fikk imidlertid hver sin flotte medalje. Nordstrand Allsport Fotball kan være stolte av sin 2. plass, og ikke minst stolte av det flotte spille de leverte. Det er dette som er fotball!

/Vibecke og Gunn